Gaz-ELEK, ul. Klonowa 7, Kokoszkowy, 83-200 Starogard Gdański

ZADZWOŃ!

pon. - pt. 8:00 - 16:00 504-271-731, 796-444-339

Samochodowe Instalacje Gazowe

Na montaż instalacji gazowej w swoich autach decyduje się coraz większa liczba osób. W głównej mierze podejmują decyzję ze względów ekonomicznych. Mimo iż ceny montażu instalacji LPG nie są zbyt niskie, to koszt szybko się zwróci. Cena auto gazu jest o ok. 45% niższa od ceny tradycyjnych paliw. Aby móc w pełni czerpać korzyści z LPG, niezbędny jest profesjonalny montaż dobrej i znanej firmy instalacje. Kwestia ta musi być potraktowana indywidualnie, tzn. dobierając system LPG do danego pojazdu, trzeba uwzględnić różne cechy. Model auta, budowa silnika czy też inne parametry techniczne, mają wpływ na wybór i montaż instalacji LPG. Powyższe czynniki będą wpływały także na cenę wykonania instalacji gazowej Cena serwisowania instalacji jest bardzo niska. Wardo zauważyć że jakość instalacji staje się coraz lepsza ponieważ technika idzie do przodu. Wiele instalacji LPG jest obecnie montowane w fabrycznie nowych samochodach. Instalacje podające gaz dopiero przy odpowiedniej temperaturze silnika, a stosowanie adekwatnie dobranych olejów silnikowych wyeliminowały wszelkie ryzyko nadmiernego zużycia silników aut na LPG. Równa, cicha praca silnika, właściwe przyspieszenie, dynamika - te walory pracy auta na instalacji LPG są już praktycznie takie same, jak w przypadku stosowania napędu wyłączenie benzynowego. Wykorzystywanie LPG jako paliwa ma również znaczny wpływ na ograniczenie zanieczyszczeń środowiska. Spalanie LPG powoduje bowiem wydzielenie mniejszej ilości gazów cieplarnianych, niż w przypadku benzyny.

Zajmujemy się również montażem instalacji w samochodach z bezpośrednim wtryskiem benzyny (instalacje DI i DLM)

System Prins Direct LiquiMax-2.0  jest to instalacja  VI generacji czyli ciekły wtrysk gazu LPG do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jest to nowoczesny i najbardziej zaawansowany technologicznie układ zasilania pojazdów gazem LPG w fazie płynnej. Został opracowany specjalnie dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Paliwo pod ciśnieniem 20-200 Bar jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra (a nie w kolektor dolotowy). Instalacja ta wykorzystuje fabryczne układ paliwowy auta w celu zasilania gazem LPG.  Gaz dostaje się do komór spalania za pośrednictwem fabrycznych wtryskiwaczy benzynowych, po uprzednim przedostaniu się przez lekko zmodyfikowaną, również fabryczną pompę wysokociśnieniową. Dzięki temu ingerencja związana z montażem systemu nie jest aż tak duża jak przypadku starszej generacji instalacji LPG dostarczających gaz w fazie lotnej. Sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny, benzynowy sterownik samochodu. Direct Liqui Max 2.0 wykorzystuje do maksimum oryginalne komponenty i oprogramowanie sterujące pracą układu paliwowego, a jego „inwazyjność” ogranicza się w zasadzie do montażu urządzenia otwierającego dopływ benzyny lub LPG, według woli kierowcy.
Jak każda instalacja gazowa, także Direct LiquiMax 2.0 stanowi układ typu master/slave, czyli jest podporządkowany sterownikowi benzynowemu i generowanym przezeń sygnałom sterującym pracą wtryskiwaczy. Rola sterownika gazowego (AFC-2) polega na przeliczaniu tych sygnałów w taki sposób, by dostosować czas otwarcia wtryskiwaczy oraz wydajność pompy wysokociśnieniowej do specyfiki innego paliwa (LPG).
System LPG Prins Direct LiquiMax 2.0 to rozwiązanie dedykowane. Oznacza to że do każdego modelu silnika przeznaczony jest odpowiednio skompletowany i skonfigurowany zestaw, z oprogramowaniem dopasowanym do strategii i charakterystyki pracy konkretnej jednostki napędowej. Ścisła dedykacja pod konkretny model auta i typ silnika zapewnia bezawaryjność i wysoką kulturę pracy. Również komponenty instalacji DLM 2.0 są dedykowane pod konkretny model auta. Są to np. zbiornik LPG , uchwyty czy wiązki kabli.

Montujemy instalacje gazowe renomowanych firm takich jak: