Co to jest SCR?
SCR (Selective Catalytic Reduction), to technologia selektywnej redukcji katalitycznej, poprzez redukcję tlenków azotu do wolnego azotu i wody, zapobiegająca emisji toksycznych substancji w spalinach pojazdów samochodowych. W procesie tym stosuje się AdBlue® - 32,5% roztwór wysokiej czystości mocznika oraz instalację, w której zachodzi reakcja redukcji.
Obsługa AdBlue
Sama obsługa nie wymaga specjalnych umiejętność od osoby posiadającej pojazd z tym układem. Składa się ona tylko z uzupełnianiem płynu w zbiorniczku zachowując przy tym odpowiednią dbałość przed dostaniem się jakichkolwiek zanieczyszczeń do układu.
Problemy dotyczące AdBlue
Problemy zaczynają się dopiero wtedy gdy układ zaczyna pracować nie poprawnie. Wraz z uszkodzeniem układu wiąże się nie właściwa praca całego pojazdu:
-Dużo mniejsza moc silnika
-Większe zużycie oleju napędowego
-Większe zużycie roztworu AdBlue
-Brak możliwość odpalenia pojazdu
-Komunikaty o uszkodzeniu AdBlue na desce rozdzielczej
-Błędy w sterowniku silnika
Podzespoły ulegające awarii najczęściej:
-Grzałka w zbiorniku która jest zintegrowana ze zbiornikiem (brak możliwości wymiany, jedynie z całym zbiornikiem, koszt ASO Mercedes-Benz 4-8tyś zł.
-wszelkie czujniki, które również są zintegrowane ze zbiornikiem (brak możliwości wymiany)
-sterownik AdBlue
Nie ma potrzeby martwić się kosztownymi naprawami, które przyprawiają o ból głowy, a działają tylko tymczasowo. Oferujemy Państwu profesjonalne wyłączenie AdBlue oraz układu SCR przez co raz na zawsze pozbywamy się problemu z awaryjnym układem AdBlue.